
Un Mediu al Bucuriei și Siguranței
​

Mediul pregătit
Maria Montessori credea că oamenii sunt cei mai capabili să înveÈ›e în primii È™ase ani de viață. Ea s-a referit la aceasta ca perioada minÈ›ii absorbante. În aceÈ™ti ani, copiii, prin simÈ›urile lor, au capacitatea de a absorbi o cantitate uimitoare de informaÈ›ii din mediul înconjurător. Prin acest proces, copiii dobândesc abilități lingvistice, motorii È™i cognitive È™i dobândesc o înÈ›elegere a lumii din jurul lor.
Materialele Montessori
Materialele Montessori din Casa copiilor sunt practice È™i au controlul erorii, astfel încât copilul să aibă posibilitatea să se corecteze singur È™i să se autoperfecÈ›ioneze. Sala de clasă este un mediu frumos, spaÈ›ios, ordonat, pregătit pentru a satisface nevoile cognitive, sociale, fizice È™i emoÈ›ionale ale acestei grupe de vârstă. Clasa este împărÈ›ite în arii mari de dezvoltare precum Viață practică, Limbaj, Matematică, Senzorial È™i Știință È™i cultură. Toate ariile conduc spre dezvoltarea independenÈ›ei, concentrării, voinÈ›ei È™i inteligenÈ›ei.


"Ajută-mă să fac singur!"
În clasa Montessori copilul învață să fie independent, să facă alegeri, să îÈ™i asculte vocea interioară È™i să o urmeze. El are libertatea de a acÈ›iona conform nevoilor sale într-un mediu pregătit. Cultivarea respectului față de ceilalÈ›i, dezvoltarea răbdării, flexibilitatea, încrederea în sine sunt doar câteva calități pe care copilul le dobândeÈ™te în mediu.
Învățare senzorială
Dezvoltarea inteligenÈ›ei porneÈ™te de la rafinarea percepÈ›iilor senzoriale. Cu cât copilul este expus la mai multe cadre în care să poată experimenta senzaÈ›ii È™i în care poate simÈ›i diferite forme, textură, temperatură, densitate, cu atât mai mult se va produce rafinarea percepÈ›iilor.
În clasele Montessori, ca să răspundă acestor nevoi ale copilului, Maria Montessori a creat Aria de Senzorial, unde copilul are ocazia să priceapă toate senzaÈ›iile specific fiecărui simÈ›
